مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 23:402023-01-02سياسي

آیت الله العظمی سیستانی: شورای علمای شیعه راه درست در افغانستان را انتخاب کرده است


هیات عالی رتبه شورای علمای شیعه افغانستان با آیت الله العظمی سیستانی دیدار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ‏هیات عالی رتبه شورای علمای شیعه افغانستان در این دیدار، اوضاع جاری کشور افغانستان و موضع شورای علما را بیان کرده و ضمن تشریح وجود فقر جانکاه در کشور، از کمک های ایشان به فقرای افغانستان، از جمله زلزله زدگان پکتیکا تشکر و قدردانی کردند و خواهان استمرار و تقویت این نوع کمک ها شدند.

آیت الله سیستانی نیز سفارش کردند که در این شرایط ‏ایجاب می کند که شیعیان راه محبت و مودت و مراوده را در پیش بگیرند و با حکومت سرپرست مشی مسالمت آمیز را اتخاذ کنند تا از این طریق بتوانند حقوق مردم را پیگیری نمایند و راه درست و عاقلانه همین است که شورای علما در پیش گرفته است.

همچنین در مورد مساعدت های مالی به فقرا وعده دادند که همچنان ادامه داده و تقویت نمایند و نیز به وکلای خود سفارش کرده اند که به نیازمندان شیعه و سنی کمک کنند.

آیت الله سیستانی ‏ در بخشی از سخنان خود در رابطه با تحکیم اخوت اسلامی بین برادران شیعه و سنی و ایجاد الفت و محبت بین پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان تاکید ویژه و خاص کردند.

‏ همچنین ایشان از مرحوم آیت الله العظمی محسنی رییس فقید شورای علمای شیعه افغانستان، به بزرگی و نیکی یاد نموده، خدمات آن فقید سعید را بخوبی ستودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله العظمی سیستانی: شورای علمای شیعه راه درست در افغانستان را انتخاب کرده است

آیت الله العظمی سیستانی: شورای علمای شیعه راه درست در افغانستان را انتخاب کرده است